Betingelser for kjøp
Kjøpsvilkår
VisitRjukan AS gjør sitt beste for å sikre deg tilgang til ønsket arrangement på den mest effektive, sikre og bekvemme måten. VisitRjukan AS selger billetter på vegne av mange ulike arrangører. Det er arrangørene, og ikke VisitRjukan AS, som avgjør hva en billett koster. Det er også arrangøren som bestemmer hvor mange plasser som er tilgjengelig totalt.
Når vi mottar din bestilling vil du automatisk få tilsendt en ordrebekreftelse på e-post. Sjekk at den er i overensstemmelse med bestillingen.
Bestillings- og avtaleprosess
En bestilling er bindende når du klikker på "Gå til sikker betaling" og har gjennomført betalingen. Når tilbyder mottar din bestilling vil du automatisk få tilsendt en ordrebekreftelse på e-post. Sjekk alltid om den er i overensstemmelse med bestillingen. Dersom noe er uklart bes man kontakte visitRjukan direkte så snart som mulig.
Refundering og bytting av billetter
Bestillingen er bindende når den er registrert hos oss
Det er viktig å forsikre seg om at man har valgt riktige billetter før reservasjonen gjennomføres. VisitRjukan AS kan ikke refundere billetter som allerede er kjøpt eller bytte disse mot andre billetter. I noen tilfeller kan det for øvrig være mulig å kjøpe et avbestilling og endringsgebyr. Når disse valgene foreligger, opplyses det på nettsiden. For endring eller avbestilling vennligst ta kontakt med tilbyder.
Billetter er ikke omfattet av angrerettlovgivningen. Du kan prøve å selge eller gi den bort.
Opplysninger gitt på nettstedet
Vi tar forbehold om trykkfeil og at priser på internett kan inneholde feil grunnet tekniske årsaker.
Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere din bestilling eller deler av denne, dersom produktet ikke har ledig kapasitet. Skulle en slik situasjon oppstå vil du få melding om dette fra tilbyder, eventuelt sammen med informasjon om hva som kan tilbys istedenfor.
Betaling
Aktiviteter kan ha forskjellige betingelser. Du får opplyst reglene som gjelder for din bestilling som en del av bestillingsprosessen. Du vil også få tilsendt dette på epost som en del av ordrebekreftelsen.
Billetter kjøpt på web er kun gyldige ved gyldig betaling. Dersom det oppstår problemer med gjennomføring av betaling, forbeholder VisitRjukan AS seg retten til å underkjenne billetten
Personvern
Innledning
Vårt foretak er behandlingsansvarlig for behandling av personopplysninger i våre sentrale systemer for booking og fakturering. Vårt foretak er behandlingsansvarlig for våre internettsider, for din konto på våre internettsider, for mellomledd mellom kunde og leverandør, samt behandlingsansvarlig for vår markedsføring og utsendelse av e-poster til våre kunder og kontakter.
Dine persondata vil bli behandlet av ulike aktører. Når du bestiller et produkt av en leverandør vil vi som drivere av bookingprogrammet være nødt til å behandle de persondata som du registrerte ved bestilling slik at leverandøren får den informasjon de trenger for å kunne levere produktet. Vårt bookingprogram eies av Data Nova som også vil ha tilgang til å gå inn og behandle persondata dersom det dukker opp behov for teknisk support.
Slik forklares informasjonsstrømmen:
Kunde (du gjør en bestilling) → VisitRjukan (mottar bestilling - videresender automatisk nødvendig selektiv informasjon til ulike ledd) → Data Nova (eier og drifter programmet som bestillinger ligger i) → DIBS (betalingsformidler) → Leverandør (produkteier).
Alle som mottar og behandler personinfo i bookingprosessen har taushetsplikt, og har ikke anledning til å gi informasjon til andre dersom det ikke faller seg nødvendig for å drive selskapet.
Behandling av personopplysninger knyttet til booking og opphold
I forbindelse med dine bookinger foretatt av deg selv eller av andre på vegne av deg, behandler vi de personopplysninger vi trenger for at vi skal kunne oppfylle avtalen om booking og kjøp av tjenester. Dette er opplysninger du har gitt oss direkte. Vi behandler eksempelvis opplysninger om din identitet, dine kontaktopplysninger og din betalingsinformasjon. I tillegg behandler vi andre opplysninger du måtte ha gitt oss og som har relevans for ditt opphold hos oss.
Vi behandler disse opplysningene så lenge det er nødvendig for å oppfylle avtalen om booking med deg, og i tillegg så lenge gjeldende lovverk eller myndighetspålegg pålegger oss dette. Du kan når som helst kreve innsyn eller sletting av info ved å kontakte oss direkte via mail eller telefon.
Behandling av personopplysninger i din brukerkonto (webprofil)
Opplysningene du gir vil lagres sammen med bookingdata og kjøpshistorikk. Grunnlaget for vår bruk av opplysningene er for å oppfylle avtaler med deg.
Behandling av personopplysninger for markedsføringsformål
Du kan til enhver tid trekke tilbake samtykker du har gitt oss.
Behandling av personopplysninger for utvikling, feilsøking og sikkerhet
Vi vil behandle data som inkluderer personopplysninger for å gjøre feilsøking og rette feil, forbedre tjenestene våre og teknologien vi bruker og for å analysere bruk og brukeradferd. Videre vil vi behandle personopplysninger for å verifisere din identitet, herunder verifisere identitet i forbindelse med din bruk av våre digitale tjenester.
Vi anonymiserer data eller utarbeider statistikk så langt vi klarer, men vil også måtte behandle personopplysninger for utviklings-, feilsøkings-, statistikk- og sikkerhetsformål.
I vår avtale med Data Nova, har de påtatt seg ansvaret for teknisk sikkerhet rundt vårt bookingprogram. De forsikrer at persondata ikke kommer på avveie gjennom uautorisert eller illegal prosessering, tap av data som følger av uhell eller illegal aktivitet, sletting, endring, eller uautorisert innsyn og spredning.
Behandling av personopplysninger for øvrig
Dersom du på en eller annen måte henvender deg til oss med forespørsler, vil vi behandle personopplysninger du gir så langt det er nødvendig for å besvare din henvendelse. Grunnlaget for dette er legitime interesser eller for å oppfylle avtaler med deg eller besvare dine henvendelser.
Ut over behandling beskrevet i vår personvernerklæring eller basert på ditt samtykke, vil vi i noen tilfeller måtte eller kunne behandle personopplysninger når gjeldende lovverk, herunder personopplysningsloven og GDPR, gyldig myndighetspålegg eller domstol pålegger oss eller tillater oss dette.
Når en kunde ønsker å slette data om seg selv eller få kjennskap til personlige data
Du (kunden) må sende en e-post til info@visitrjukan.com med nok informasjon til å kunne identifisere deg og angi hva du ønsker (kun informasjon eller om du også ønsker å slette data).
NB! Du kan ikke velge hvilke data som skal slettes. Det er alt eller ingenting. Du vil få et svar fra oss innen 30 dager.